Budai Kitti vlogger. A 16 éves gimnazista az elmúlt 4 évben csaknem 200 online tartalmat gyártott. Saját Youtube-csatornájával – “Már megint Kitty” – már közel 120 ezer feliratkozónál tart. Tartalmilag nagy merítésből dolgozik: a sulisztoriktól a netes társadalomkritikáig, online reakcióvideókig és a ”mi történt velem” élménybeszámolókig széles a skála. A szülei ugyanakkor csak a 70 ezredik feliratkozója után döbbentek rá arra, hogy közösségi médiában is karriert lehet építeni. Hogyan csinálta? Kittivel személyesen találkozhatsz a 2017. május 17-19-e között megrendezésre kerülő Future Work Festiválon.

”Tulajdonképpen egész kicsiként, körülbelül 11-12 éves koromban kezdtem a videózást. Ebben nagy szerepet játszott az anime: akkoriban ezek a japán rajzfilmek sokat segítettek, mert gyerekként mindig találtam benne aktuális kapaszkodókat, amik valahogy az akkori élményeimhez kapcsolódtak. A külföldi videósokat már ekkoriban is követtem. Pont ezért szerettem volna előállítani valami hasonlót. Az első videóm – egy anime-videóhoz gyártottam kommentárt – még elég kezdetleges volt. Ezt próbálkozásként, egy szál telefonnal vettem fel. Akkor még csak magamnak – de nagyon jó érzés volt, hogy legalább elkezdtem próbálkozni valami hasonlóval.”

Először anime, aztán gameplay videókat gyártott

Kitti igazából ekkor kapott lendületet és kapcsolt nagyobb fordulatszámra. Az első próbálkozást további anime, majd gameplay – videók – és folyamatosan gyarapodó nézősereg követték a neten. Igazi áttörés viszont akkor jött, amikor populárisabb témákkal kezdett el foglalkozni. ”Az irányváltás érezhetően nagyobb látogatottságot és népszerűséget hozott – de ez nem tudatos döntés volt, amit a videózás miatt hoztam volna meg. Inkább arról van szó, hogy fiatalon egy ember állandóan változik és így vele együtt a témák is folyamatosan változnak.”

Bírni kell a kritikát

Kitti ugyanakkor nem szeretne személytelen YouTube csatornát építeni: így fontosnak tartja a folyamatos kommunikációt is a nézőkkel, a feliratkozókkal. ”Soha nem szerettem volna olyan képet festeni magamról, mintha csak a távolból, személytelenül magyaráznék valamiről a közönségemnek. Ezért is nézem rendszeresen a komment szekciót, és reagálok is elég sok észrevételre. Van, amikor erről még külön reakcióvideó is készül.” Véleményből persze pozitív és negatív is bőven akad. ”A sok pozitív visszajelzés, építő vélemény mellett kritika is bőven akad: a nézők gyakran tudatosan mennek rá a bakikra. Ezzel viszont egy videósnak együtt kell tudni élnie, mert nincs olyan ember, aki mindenkinek tetszik. Arra viszont mindig odafigyelek, hogy olyan tartalmakat állítsak elő, amelyek nekem is és a közönségemnek is bejönnek. Leginkább ezt a két dolgot kell jól harmóniában tartani videósként.”

Kérdezd Kittit, ha belevágnál

Téged is érdekel, hogyan tett szert Kitti mára közel 120 ezer feliratkozóra?
Melyik videója hozta meg az igazi áttörést és hogy mitől lesz igazán ütős egy anyag?
Mennyi idő alatt készül el egy-egy online remekmű?
Milyen hibákat lehet elkövetni?
Gyere el Te is a májusi Future Work Festival-ra, hogy a legjobbaktól tanulhass a legmeghatározóbb online trendekről és a jövő szakmáiról!

Regisztráció és jegyvásárlás itt: https://futureworkfestival.hu/reszt-veszek

Szerző: Karácsony Zoltán, Monster.hu