Mindenki azt kívánja a gyerekének, játszva tanulhasson, “ragadjanak rá” az ismeretek. Ráadásul a legújabb technológai vívmányoknak köszönhetően, mint a levegőt, szívja magába az informatika használatát.  Az ELTE Informatikai Karán megvalósult technológiai játszóház épp ezt célozza meg kicsik és nagyok, felhasználók: elsősorban a tanárok, illetve fejlesztők számára. A T@T Kuckót is megismerheted a Future Work Festivalon, az Akvárium klubban (Volt Lokál), május 17-én 14-14.40-ig. A bemutató órára játékos digitális eszközöket (Kinect, EV3, Ardunio-alapú M-bot robot, Scratch és ScratchJr ) hoznak majd, melyek segítségével megmutatják, hogy hányféle módon lehet irányítani, programozni a robotokat. A japán gyártmányú, mesterséges intelligencia alapon működő AIBO kutyus az érzelmi intelligencia fejlesztésében is segít, mint ahogyan az interaktív mese is, amit a gyerekek a saját rajzaikon keresztül is elkészíthetnek.

De mi is a T@T Labor?

Az ELTE T@t Laborok (a Tanulást (digitálisan)elősegítő Technológia) különféle oktatójátékokat, fejlesztés alatt álló alkalmazásokat mutatnak be, és aktív részvételre is hívnak: programkódok írása, tesztelése zajlik a foglalkozásokon. A  felfedezés élménye a szokásostól eltérő környezetben valósul meg: a formális tanulás helyett teljesen beszippantva a résztvevőket.

Már nem scifi arról beszélni, hogy a kiterjesztett valóság milyen lehetőségekkel jelenhet meg az oktatásban. De az alkalmazások rengetegében nehéz eligazodni, a foglalkozásokon tehát gondos előszűrésre van szükség. A T@t Labor támpontot ad a későbbi hatékony munkához. A tanárok saját tudásának a fejlesztésén keresztül – hiszen itt a tanárok is tanulók egyben – a program célja az innováció megjelenítése a mindennapi közoktatásban. Az új technológiának tehát lehetővé kell tennie, hogy a tanulók passzív fogyasztóból a folyamat aktív részesévé váljanak, maguk gyűjthessék a számukra azonnal beépíthető ismeretkockákat.  A web technológiák folyamatos megújulásával az oktatási folyamatot diákközpontú tanulási folyamattá kell tenni. A tanulók egyedi igényeihez igazodva a tananyag helyett nem is csak a diák, de rajta keresztül a tágabb környezet is  hasznát látja a megszerzett tudásnak.